Vi använder cookies för att förbättra användbarheten på vår webbplats och göra våra online-tjänster mer relevanta för dig. Genom att fortsätta surfa på vår webbplats godkänner du vårt användande av cookies.

Vanliga frågor och svar

  • Varför har jag fått ett tillfälligt nummer?
    Det är vanligt att du som kund får ett tillfälligt nummer till dess att ditt nummer från din nuvarande operatör är porterat. En nummerflytt tar i regel 5-10 dagar. När flytten är klar så ersätts det tillfälliga numret med ert ordinarie telefonnummer.
  • Varför har jag fått ett nytt simkort?
    I samband med ett operatörsbyte så får du alltid ett nytt simkort, oavsett vilken operatör du byter till. Idag finns det en rad aktörer som driver och äger egna mobilnät och därmed krävs även ett nytt simkort från operatören även om du har valt att behålla ditt nummer.
  • Min telefon klipper samtalen?
    Eftersom operatörerna har egna nät så varierar även täckningen mellan dem. Täckningen kan även variera mycket beroende hur bra mottagare din telefon eller modem har. Ett tips är att du alltid testar med en telefon som stödjer 3G och GSM nät. För att ta reda på om din telefon stödjer båda näten kan du besöka www.gsmarena.com. Det går även bra att kontakta vår tekniska kundservice för hjälp.
  • Min första faktura ser väldigt konstig ut?
    Operatörerna har som standard att alltid fakturera pågående och kommande faktureringsperiod på första fakturan. Ett tips är att alltid jämföra de olika brytdatumen på specifikationen. Du kan självklart alltid få hjälp av vår kundservice med dina fakturor.
  • Hur lång leveranstid har ni?
    Leveranstiden av hårdvara är i regel 10 arbetsdagar. Vid speciella kampanjprodukter kan leveranstiden dock vara något längre. Du kan alltid kontakta vår kundservice för kollinummer och beräknad leveranstid.
  • Kan jag surfa i mobilen?
    Vi på Telefokus strävar efter att du som kund utvecklar ditt användade och får ut så mycket som möjligt av din telefonilösning. Internet i mobilen är något som de allra flesta mobiltelefoner stödjer idag. Du kan t.ex. surfa, läsa din e-post och se på TV. Priset för mobilsurf varierar beroende på operatör och abonnemang. Vi rekommenderar att du tar kontakt med oss då alla operatörer idag har erbjudande om surfpaket som en tilläggstjänst.

Inte fått svar på din fråga?

Kontakta oss gärna!